Back to homepage
  • Go to homepage
  • Mijn verslag
  • Search articles

2.2.1 Toegankelijkheid van zorg

De toegankelijkheid van de zorg komt steeds meer in het geding. Om de paramedische zorg toekomstbestendig te maken en te houden, is een goede triage cruciaal, zodat de verzekerde zo snel mogelijk bij de juiste zorgverlener terechtkomt.

Lees meer › over 2.2.1 Toegankelijkheid van zorg

2.2.2 Kosten van zorg

Door de toenemende druk op de zorg en de bijbehorende kosten blijven we met elkaar voor een grote uitdaging staan: kwalitatief goede (paramedische) zorg leveren die toegankelijk én betaalbaar blijft.

Lees meer › over 2.2.2 Kosten van zorg

2.2.3 Kwaliteit van zorg

We willen dat elke verzekerde die zorg nodig heeft een weloverwogen keuze kan maken voor een zorgaanbieder. Daarvoor is transparantie nodig over de kwaliteit van de zorg.

Lees meer › over 2.2.3 Kwaliteit van zorg

2.2.4 Duurzaamheid

De zorgsector is verantwoordelijk voor 7% van de CO2-uitstoot, 13% van het grondstofverbruik en 4% van het afval in Nederland (RIVM, 2022). Dat heeft ernstige gevolgen voor onze leefomgeving en gezondheid.

Lees meer › over 2.2.4 Duurzaamheid

2.2.5 Transformatie en samenwerking

Een transformatie van de zorg is nodig om de uitdagingen waar we als samenleving voor staan het hoofd te kunnen bieden. Veel transformaties vinden plaats in instellingen. Die kunnen we met inkoopafspraken faciliteren.

Lees meer › over 2.2.5 Transformatie en samenwerking

2.2.6 Levensbeschouwing

Iemands levensbeschouwelijke overtuiging, culturele achtergrond of godsdienstige gezindheid kan van invloed zijn op de manier waarop hij in contact wil staan met zorgverleners of zorg af wil nemen.

Lees meer › over 2.2.6 Levensbeschouwing

2.2.7 Uitsluitingen

Niet in aanmerking voor een overeenkomst 2025 met CZ groep komt de zorgaanbieder:

Lees meer › over 2.2.7 Uitsluitingen

2.2.8 Nieuwe contractant

Een nieuwe contractant voor 2025 is een zorgaanbieder die in 2024 geen overeenkomst heeft met CZ groep voor de zorgsoort waarvoor hij in aanmerking wil komen.

Lees meer › over 2.2.8 Nieuwe contractant

2.2.9 Visie van CZ groep op het betrekken van verzekerden en patiënten bij het zorginkoopbeleid

We krijgen beter inzicht in de wensen en behoeften van onze verzekerden dankzij patiëntervaringen en de betrokkenheid van patiënten(organisaties), ervaringsdeskundigen en onze Ledenraad.

Lees meer › over 2.2.9 Visie van CZ groep op het betrekken van verzekerden en patiënten bij het zorginkoopbeleid

Content menu, selecting an article item reloads the page.

  • Paramedische zorg
    • Voorbehoud
  • 1. Visie van CZ groep op de paramedische zorg
  • 2. Inhoudelijk beleid en inkoopcriteria
    • 2.1 Kern van het zorginkoopbeleid 2025
      • 2.1.1 Belangrijkste wijzigingen in het zorginkoopbeleid 2025
      • 2.1.2 Belangrijkste wijzigingen in de voorwaarden voor een overeenkomst
    • 2.2 Inhoudelijk beleid
      • 2.2.1 Toegankelijkheid van zorg
      • 2.2.2 Kosten van zorg
      • 2.2.3 Kwaliteit van zorg
      • 2.2.4 Duurzaamheid
      • 2.2.5 Transformatie en samenwerking
      • 2.2.6 Levensbeschouwing
      • 2.2.7 Uitsluitingen
      • 2.2.8 Nieuwe contractant
      • 2.2.9 Visie van CZ groep op het betrekken van verzekerden en patiënten bij het zorginkoopbeleid
    • 2.3 Diëtetiek
    • 2.4 Ergotherapie
    • 2.5 Fysiotherapie
    • 2.6 Huidtherapie
    • 2.7 Logopedie
    • 2.8 Oefentherapie
    • 2.9 Voetzorg
  • 3. Proces contractering 2025
    • 3.1 Tijdpad
    • 3.2 Publicatie gecontracteerd zorgaanbod
    • 3.3 Het aanbod is beperkt geldig
    • 3.4 Bereikbaarheid
  • Bijlagen
    • Bijlage 1  Inrichtingseisen paramedische zorg
    • Bijlage 2  Voorwaarden voor een netwerk
    • Bijlage 3  Voorwaarden voor een praktijkkwaliteitsregister
    • Bijlage 4  Voorwaarden module ergotherapie
    • Bijlage 5  Voorwaarden modules fysiotherapie
    • Bijlage 6  Voorwaarden module logopedie
    • Bijlage 7  Voorwaarden modules oefentherapie
  • Download Inkoopdocument

© F19